De Peugeot 308, nog zo’n succesauto van Peugeot. Een heel stevige middenklasser die volgens het altijd actuele auto blog Autodromen.nl  al vroeg na de productie in Duitsland in de prijzen viel en onderscheiden werd. En zo vind je op dit autoblog steeds leuke weetjes en doe je er inspiratie op als je zoekt naar een nieuwe of gebruikte auto.

Ruimte voor maximaal zeven zitplaatsen

De Peugeot 308 veroverde vanaf 2007 zeker Europa en kreeg zes jaar later een update. In eerste instantie was de Peugeot 308 in een drie- en vijfdeurs uitvoering beschikbaar, later ook als stationwagon met een glazen dak en met maximaal zeven zitplaatsen. Over ruimte gesproken. Nog weer later kwam de Peugeot 308 ook in CC-uitvoering op de markt.

Feline met een 10 millimeter lager onderstel

De Peugeot 308 deed het vanaf de start meer dan uitstekend en was in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar. Met de XR Comfort had je de basisuitvoering van de 308, uitgerust met een 1.4 of 1.6 benzinemotor. De X-Line was al iets uitgebreider en beschikt standaard over een airco en nog luxer was de XS Premium met onder meer cruise control en een MP3 speler. De meest luxe uitvoering was echter de XT Premium Pack, terwijl de Feline de sportieve uitvoering was. Deze uitvoering had een tien millimeter lager onderstel dan de overige uitvoeringen.

Steeds meer richting de 508 en de 208

Ook wat betreft de prestaties mocht de 308 er steeds zijn. Je kon prima uit de voeten met de 1.4 16V benzinemotor en dat gold zeker ook voor de 2.0 16V HDF dieselmotor met liefst 136 PK. De Peugeot 308 was er in een zesbak uitvoering en een zestraps automaat. In 2013 volgde een update. Opvallend: de Peugeot 308 werd meer en meer aangepast richting de 508 en 208.