Nieuwe artikelen

Informatie over LEI-codes voor de transacties met de financiële instrumenten

Wat is een LEI-code?

De LEI (Legal Entity Identifier) ​​is een unieke 20 alfanumerieke combinatiecode, die wordt gebruikt om juridische entiteiten te identificeren die op de financiële markt actief zijn. Er kan slechts één unieke LEI-code worden toegewezen aan een rechtspersoon.

LEI-code is niet nodig voor klanten – natuurlijke personen.

Voor welke doeleinden is LEI-code vereist?

De verplichting om LEI-codes te gebruiken, is vastgelegd in verschillende rechtshandelingen van de Europese Unie. De basisvereiste voor de LEI-code vloeit voort uit de verplichting om transacties aan transactieregisters te melden door een rechtspersoon te identificeren die de LEI-code gebruikt.

Vanaf 30 oktober 2017 is de LEI-code nodig voor alle juridische entiteiten die transacties met afgeleide financiële instrumenten zullen uitvoeren, verder is vanaf 3 januari 2018 de LEI-code nodig voor alle juridische entiteiten die transacties uitvoeren met elk type financiële instrumenten, inclusief overdracht van de financiële instrumenten.

Hoe LEI nummer te verkrijgen?

LEI-code kan worden toegewezen door geautoriseerde instellingen (ook wel LOC-Local Operating Unit genoemd) van de Global Legal Entity Identifier Foundation (GLEIF). U kunt de lijst met geautoriseerde instellingen bekijken op de website van de GLEIF – www.gleif.org/en/lei-focus/how-to-get-an-lei-find-lei-issuing-organizations . Het is de eigen verantwoordelijkheid van de klant om contact op te nemen met een van de bevoegde instellingen (LOC) en om een ​​LEI-code te verkrijgen.

LEI-code heeft een registratie- en jaarlijkse abonnementskosten, daarom is het bij het kiezen van de LEI-code-uitgever nodig om de procedure en de gedefinieerde vergoeding voor elke geautoriseerde autoriteit (LOC) te evalueren.

Tags:

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gropro.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Het belang van lokale SEO en hoe je het effectief kunt gebruiken

Als je een lokaal bedrijf hebt, wil je ervoor zorgen dat jouw online aanwezigheid echt gericht is op wat er gebeurt in jouw gemeenschap. Er is een specifieke methode om lokaal te adverteren die bekend staat als lokale SEO, en die kan echt het verschil maken bij het aantrekken van meer klanten. In dit artikel zullen we uitleggen wat lokale SEO is, wat de beste manieren zijn om het te gebruiken, en waarom het zo belangrijk is om het in te zetten om jouw bedrijf te laten groeien. De eerste vraag die je jezelf moet stellen wanneer je begint met lokale SEO is: wie wil je eigenlijk bereiken? Het is een goed idee om een ​​idee te hebben van jouw doelgroep, zodat je gerichte content kunt maken die hen aanspreekt. Als je bijvoorbeeld een restaurant hebt, wil je dat jouw inhoud gericht is op degenen die op zoek zijn naar

Gepubliceerd door Gropro bedrijvengids.nl