Nieuwe artikelen

Spreek jouw specifieke doelgroep aan met een slimme social media marketing strategie

Organiseer je groepsreizen voor 50-plussers? Ontwerp je hoodies voor de jeugd? Heb je je eigen fysio praktijk voor jong en oud? Wat je ook doet en voor wie, het is belangrijk dat je degenen die in jouw producten of diensten geïnteresseerd zijn, bereikt. Soms zijn Facebook en Instagram de meest geschikte platforms, een andere keer is adverteren op Youtube, LinkedIn of TikTok een slimme keuze. Om jouw niche goed in kaart te brengen kun je social media bureau Your Business Online inschakelen.

TikTok

TikTok is een jong kanaal met inmiddels meer dan 3,5 miljoen abonnees in ons land. De app – ontwikkeld door het Chinese technologiebedrijf ByteDance – is sinds september 2017 online. De videosite draait zowel op Android als iOS. Net als alle andere grote sociale media is TikTok gratis te gebruiken. De filmpjes op TikTok variëren qua lengte van 3 tot 30 seconden, maar er kunnen ook 3 minuten video’s geplaatst worden. De meeste TikTok-ers blijken een voorkeur te hebben voor een filmpje van rond de 15 seconden met allerlei stickers, teksten en effecten. Wat valt er te zien? Met name dansende, zingende en playbackende jongeren. De focus ligt dus op video en dan met name op life hacks en challenges. Bij life hacking gaat het om meer doen in minder tijd. Oftewel geen stress en slim bewegen in de moderne netwerk- en informatiesamenleving. Bij een online challenge filmt iemand zichzelf terwijl hij / zij een bepaalde opdracht uitvoert. Het idee is dat anderen uitgedaagd worden hetzelfde (eventueel beter) te doen.

TikTok marketing

TikTok inzetten als marketingtool kan op drie manieren:

-zelf actuele filmpjes plaatsen;

-samenwerken met TikTok influencers;

-advertenties plaatsen.

Ga je zelf filmen, dan is het aan te raden er een # aan te koppelen. Je bent op deze manier interactief en je vergroot je kansen om viral te gaan. Om een bij jouw dienst / product aansluitende influencer te vinden, zijn allerlei tools ontwikkeld. Advertenties zijn te targeten op leeftijd en locatie. De verwachting is dat je binnenkort ook mensen van een bepaalde leeftijd heel specifiek kunt bereiken.

https://www.yourbusinessonline.nl/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gropro.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Autorijden in Delft tijdens de spits: zo blijf je rustig in het verkeer

Waarom spitsverkeer in Delft extra uitdagend is Gisteren stond ik weer eens vast in de file bij het Beestenmarkt. Om me heen zag ik boze automobilisten, fietsers die tussen auto’s door zigzagden en voetgangers die rood licht negeerden. Spitsverkeer in Delft is een unieke uitdaging door de mix van studenten, werkverkeer en toeristen. De drukste verkeerspunten zoals Phoenixstraat en Papsouwselaan worden tijdens spitspiekuren extra getest. Elke rijschool Delft leert beginnende bestuurders omgaan met deze drukte. Maar ook ervaren chauffeurs raken gefrustreerd. Studenten fietsen massaal naar colleges, werknemers hasten naar kantoren en bezoekers zoeken hun weg. Die mix zorgt ervoor dat je nooit weet wat je kunt verwachten. Gelukkig kun je wel leren hoe je rustig blijft. Ik heb zelf ook moeten leren omgaan met de drukte hier. Leer de ritmes van Delft kennen Ochtendspits begint hier vroeg, rond half acht al druk. Tegen negenen wordt het rustiger. ’s Avonds tussen

Gepubliceerd door Gropro bedrijvengids.nl