freelance marketing consultant

Bureau of freelancer? Hier gelden dezelfde wetten als elders: er zijn meer freelancers, u kunt voor een lagere prijs de perfecte kandidaat voor uw project vinden. Aan de andere kant kan het bureau risico’s nemen voor kwaliteit en timing en zal het een maand lang niet naar Australië gaan om te gaan kiteboarden. Bovendien is één artiest niet altijd voldoende, dus als het project meer is dan een landingspagina of een reclamecampagne, is het beter om een ​​langetermijncontract af te sluiten met een bureau dat een team van illustratoren voor je zal vormen – hetzij van jezelf, hetzij uitbesteed.

Besteed minstens 20% van uw tijd aan het zoeken naar referenties. Ons werk aan een illustratie begint vaak al in de ontwerpfase, wanneer we, parallel aan het werk aan de logica, samen met de opdrachtgever mogelijke stilistische oplossingen analyseren op het niveau van moodboards. Ergens op dit moment lijkt het idee dat hier een illustratie komt en we selecteren de stijl. De zoektocht duurt gewoonlijk 2-3 iteraties, wanneer we geschikte voorbeelden laten zien, de stijlkenmerken uitleggen en geleidelijk tot een gemeenschappelijke visie met de klant komen. Hierdoor blijkt het de verwachting en het resultaat volledig op elkaar af te stemmen, wat in de toekomst aanzienlijk tijd bespaart.

Begin bij de taak of stijl. Als het belangrijk is om een ​​probleem op te lossen, maar je staat tegelijkertijd open voor elke stijlbeslissing – kies dan een veelzijdige illustrator die goed kan tekenen in bijna elke stijl, maar die 2-3 ‘kenmerkende’ stijlen heeft. Als je van een specifieke stijl houdt, kies dan een artiest die de stijl bezit op het niveau dat je nodig hebt en werk met hem samen. Het is belangrijk om hier te onthouden dat het onwaarschijnlijk is dat de “auteur van één stijl” zo snel en koel in een andere stijl kan werken.

Werk altijd in fasen. We onderscheiden meestal twee: schets en afronding. In de schetsfase ziet de klant de algemene schetsen, compositie en kan hij de stijl al waarderen. In verschillende passages maken we geleidelijk de compositie, de karakters van de personages, glad en geleidelijk detailleren we de schets. Dan begint de uiteindelijke weergave – we maken de definitieve illustratie, rekening houdend met de context van de toepassing: wordt deze afgedrukt, naar het web of wordt deze geanimeerd en geëxporteerd naar svg.

Als u met een freelancer werkt, vermenigvuldigt u de deadline met twee. Het is uiterst zeldzaam om specialisten te vinden die de arbeidskosten in de loop van de tijd nauwkeurig kunnen inschatten. Dit is helemaal geen haat in de richting van freelancers, maar ervaring – om een ​​team van goed georganiseerde uitbestede illustratoren te selecteren, moet je ofwel heel veel geluk hebben of heel nauwgezet.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html