Slaapproblemen zijn een bekend fenomeen tegenwoordig. Als je vaak slecht slaapt en overdag prikkelbaar en niet uitgerust bent heb je last van slaapproblemen. En je bent zeker niet de enige. Concentreren wordt moeilijker en een goede nachtrust is zeer wenselijk. Weet je wat de oorzaak is van je slaapproblemen? Pak die dan aan.

Tips voor beter slapen

Geen idee wat de oorzaak is van je slaapproblemen? Volg dan onderstaande tips om weer een goede nachtrust te krijgen.

 

Tip 1: Leg je telefoon weg en zet de tv uit

Het is bewezen dat het voor een goede nachtrust belangrijk is om een tijdje voor je gaat slapen de tv uit te zetten en niet meer op je telefoon te kijken. Minder prikkels staat voor meer slaap.

Tip 2: Verzwaringsdeken

Veel mensen hebben last van slaapstoornissen. Zo ook kinderen. Een verzwaringsdeken voor je kind kopen zou een oplossing kunnen zijn voor een betere nachtrust. Het gewicht van de deken zorgt voor ontspanning. Ontspanning zorgt weer voor het snel en rustig in slaap komen.

Tip 3: Regel de temperatuur

Het is belangrijk om met de juiste temperatuur te slapen. Gemiddeld is dat 18 graden. Tips hiervoor zijn:

–          Zet een raam open voor frisse lucht

–          Vermijd huisstofmijt door je kamer schoon te houden

–          Vermijd ademhalingsklachten door ervoor te zorgen dat er geen lucht over je hoofd stroomt

Tip 4: Ga iedere dag om dezelfde tijd slapen

Kies een tijdstip en ga elke dag op dat tijdstip slapen. Net als minder prikkels staat ritme voor meer slaap.

Tip 5: Voldoende beweging

Beweeg voldoende op een dag. Zo’n 30 minuten matig intensief bewegen is al genoeg. Ga fietsen of wandelen en kom zo aan je beweging.

https://www.sensolife.nl/c-4628966/verzwaringsdekens/