Soms is het lastig om je agressie onder controle te houden, een agressietraining kan dan uitkomst bieden. Met een agressietraining word je getraind om op de juiste manier te handelen zodat je geen uitbarsting krijgt. Er zijn natuurlijk verschillende situaties waarin kan voorkomen dat je wat agressief wordt. Denk bijvoorbeeld aan een voetbal wedstrijd waar je favoriete club níet heeft gewonnen. Dan kan het voorkomen dat je bloed begint te koken en dat je alles wat los en vast zit om je heen kapot wil maken. Dit is echter niet de oplossing. Wanneer je hier last van hebt, en je daar ook bewust van bent, is een agressietraining de uitkomst. Het is daarbij wel van belang dat je erkent dat je een agressieprobleem hebt, wanneer je dit nog niet hebt gedaan, wordt een agressietraining heel erg lastig. Het gaat er natuurlijk om dat jij beter word, daarvoor moet je wel eerst je eigen problemen kennen.

Vind een uitlaatklep

De gedachte om een training te volgen, een soort therapie, kan nogal beangstigend zijn. Wil je liever niet een agressietraining volgen? Zorg er dan voor dat je uitlaatklep vind. Dit kan van alles zijn, misschien vind je het wel heel erg leuk om een uur te wandelen door de bossen of heb je het altijd al leuk gevonden om te schilderen. Wanneer je iets doet wat jij leuk vind, of waarbij jij je rust vind, ben je bezig met je eigen therapie. Dan is een agressietraining niet meer nodig. Agressie uit zit in allerlei vormen, je kunt iemand zijn die gaat slaan en schoppen maar je kunt ook iemand zijn die daadwerkelijk geweld gebruikt en past stopt als het kwaad is geschiet. Ben je nog niet zo ver om een agressietraining te volgen? Zorg er dan voor dat je uitlaatklep hebt en wie weet komt die training later wel.