Nieuwe artikelen

Interview met de productmanager

http://youtu.be/iHYrOBkcd-c

De productmanager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en leveren van het product aan de eindgebruiker. Daarom moet hij op de markt zijn en alles weten over de concurrenten.

Hij moet ook op de hoogte zijn van gebruikerservaring en agile ontwikkelingsmethodologieën (Scrum, Agile). Hij staat boven het proces, dus hij moet strategisch denken. Hij heeft goede communicatieve vaardigheden nodig – in de loop van zijn werk werkt hij samen met de ontwikkeling-, marketing-, ontwerp- en verkoopteams.

Het belangrijkste waar een productmanager aan moet denken, is opportuniteit. Eventuele suggesties die iets in het product zouden moeten veranderen, moeten uiteindelijk worden bepaald door een toename van de loyaliteit van gebruikers, een toename van de doelgroep en als gevolg daarvan een toename van de winst.

Het kan werken in IT-bedrijven, FMCG-bedrijven, reclame- of digitale bureaus, in het algemeen, op elke plaats waar een dienst / applicatie / site kan worden ontwikkeld.

Je moet in de massa een productmanager zoeken. Als u al met een persoon hebt gewerkt – dit is een garantie voor kwaliteit, zijn manier van werken is u bekend. U kunt een hybride aanpak hanteren: neem naast uw zoekopdrachten contact op met een gespecialiseerd rekruteringsbureau.

Let tijdens het interview op de link “business – design – technology”. Het gebeurt zelden als een specialist alles op dezelfde manier begrijpt, maar dit is het ideaal.

Vanaf het begin moet u begrijpen wat cruciaal is voor het bedrijf. Als je bijvoorbeeld aan het verzinken bent in ontwikkeling, dan moet je een product nemen dat hierin sterk is.

Tijdens het interview vraag ik altijd:

1) Heeft u ons product bekeken? (kijk vaak niet)

2) Wat zou je erin verbeteren?

3) Wat zou de impact zijn? Soms antwoorden kandidaten: “Het product zou mooier en handiger zijn”, maar ze praten niet over geld. Op de vraag: “Hoe zit het met rabarber?” – kan niet antwoorden.

Interview vragen:

  • Welke taken voer je uit, waar zou je graag mee willen werken op een nieuwe plek?
  • Met welke teams heb je samengewerkt en hoe heb je taken toegewezen?
  • Vertel ons over de moeilijkste conflictsituatie die u in vorige banen had. Hoe is het gelukt?
  • Vertel ons over uw product? Wat is de waarde ervan?
  • Hoe werkte u met concurrenten? Wat was je USP?
  • Hoe volgt u de markt? Hoe volg je bronnen?
  • Hoe ontwikkel je nieuwe features?
  • Wat is de structuur van het bedrijf waarin u werkt? Of met welke afdelingen en hoe werk je?
  • Vertel ons over je achtergrond? Hoe en waarom ben je in de rol van productspecialist terecht gekomen?
  • Hoe worden teams beheerd? Treed je zelf op als projectmanager?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van het combineren van de rollen van productmanager en projectmanager?
  • Hoe test u hypothesen over wijzigingen of nieuwe functies in het product?
  • Welke producten uit uw branche zijn er op de markt die u echt aanspreekt?

Interview met de productmanager

global recruitment

https://www.globalrecruitment.info/

Registreer u vandaag nog en word lid van ons platform

Wil jij jouw blogs delen en een breed publiek bereiken? Wacht niet langer en registreer je vandaag nog op Gropro.nl

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Gerelateerde berichten

Het geheim achter comfort: waarom de juiste onderbroek het verschil maakt

Wanneer we denken aan kleding die ons dagelijks comfort biedt, denken we vaak aan onze favoriete trui of die perfect zittende jeans. Maar een van de meest essentiële kledingstukken die vaak over het hoofd wordt gezien, is de onderbroek. Voor mannen is de juiste onderbroek niet alleen een kwestie van stijl, maar ook van comfort en gezondheid. In dit artikel duiken we in het geheim achter de perfecte onderbroek en waarom het de moeite waard is om hierin te investeren. De evolutie van de onderbroek De geschiedenis van de onderbroek gaat ver terug. Van de eenvoudige lendendoeken die in de oudheid werden gedragen tot de moderne ontwerpen die we vandaag de dag kennen, heeft de onderbroek een lange weg afgelegd. Vroeger was de functie van ondergoed voornamelijk praktisch: bescherming en hygiëne. Tegenwoordig is het echter veel meer dan dat. Het is een mode-item, een uitdrukking van persoonlijke stijl en een

Gepubliceerd door Gropro bedrijvengids.nl