De productmanager is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en leveren van het product aan de eindgebruiker. Daarom moet hij op de markt zijn en alles weten over de concurrenten. Hij moet ook op de hoogte zijn van gebruikerservaring en agile ontwikkelingsmethodologieën (Scrum, Agile). Hij staat boven het proces, dus hij moet strategisch denken. Hij heeft goede communicatieve vaardigheden nodig – in de loop van zijn werk werkt hij samen met de ontwikkeling-, marketing-, ontwerp- en verkoopteams. Het belangrijkste waar een productmanager aan moet denken, is opportuniteit. Eventuele suggesties die iets in het product zouden moeten veranderen, moeten uiteindelijk worden bepaald door een toename van de loyaliteit van gebruikers, een toename van de doelgroep en als gevolg daarvan een toename van de winst. Het kan werken in IT-bedrijven, FMCG-bedrijven, reclame- of digitale bureaus, in het algemeen, op elke plaats waar een dienst / applicatie / site kan worden ontwikkeld. Je moet in de massa een productmanager zoeken. Als u al met een persoon hebt gewerkt – dit is een garantie voor kwaliteit, zijn manier van werken is u bekend. U kunt een hybride aanpak hanteren: neem naast uw zoekopdrachten contact op met een gespecialiseerd rekruteringsbureau. Let tijdens het interview op de link “business – design – technology”. Het gebeurt zelden als een specialist alles op dezelfde manier begrijpt, maar dit is het ideaal. Vanaf het begin moet u begrijpen wat cruciaal is voor het bedrijf. Als je bijvoorbeeld aan het verzinken bent in ontwikkeling, dan moet je een product nemen dat hierin sterk is. Tijdens het interview vraag ik altijd: 1) Heeft u ons product bekeken? (kijk vaak niet) 2) Wat zou je erin verbeteren? 3) Wat zou de impact zijn? Soms antwoorden kandidaten: “Het product zou mooier en handiger zijn”, maar ze praten niet over geld. Op de vraag: “Hoe zit het met rabarber?” – kan niet antwoorden. Interview vragen:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |